?r mer ben?gna a

[ 68 View / 0 Reply ]

I ?ratal hade jag ingen kalender, ingen att g?ra listor, inget system f?r Nike Air Max 2016 Damen att ta anteckningar. Chaos regerade. Allt levde - eller dog - i mitt huvud. Jag skulle flinga p? f?delsedagar, flub ?renden och vakna p? natten, panikade, kom ih?g n?got jag hade f?rfaller n?sta dag. Plus, "h?lla allt i mitt huvud" br?nde v?rdefull mental energi, som kunde ha utnyttjats f?r att faktiskt f? saker gjort.Nog, t?nkte jag nyligen. Jag ?r en vuxen man - jag beh?ver f? mitt liv i ordning. Nike Air Max 90 Damen Schwarz S? jag unders?kte de b?sta verktygen, provade dem och tror det eller inte, jag ?r nu chockerande organiserad.Om du ocks? vill f? dina Nike Air Huarache Damen ordspr?kiga ankor i rad, prova den femstegsmetod som jag anv?nde. N?r det g?ller produktivitet, m?ste du f?rst hitta ett ?vergripande "ledande" Nike Air Max TN Damensystem - l?gg sedan till de specifika verktygen och appar att genomf?ra det.Det finns mycket att v?lja p?, till exempel "Pomodoro Technique", d?r du Nike Air Max 90 Herren Braun arbetar i 25-minuters burst, ta en paus, arbeta sedan igen i 25 minuter och s? vidare. Det finns ocks? den ber?mda "Eisenhower Matrix" (popul?r av boken "The 7 Habits of High Effective People"), som har dig ins?ttningsuppgifter i kvadranter som betecknas Urgent, Important, Not Urgent, Not Important-men s? smart som det verkar, fann jag jag spenderade mer tid p? att f?rs?ka v?lja r?tt kvadrant f?r en uppgift ?n jag spenderade faktiskt g?r det.Systemet som jag kom f?r att f?rlita sig p? ?r spelt i David Allens klassiska bok Getting Things Done, Nike Air Max Command Damen popul?rt kallad GTD. Dess filosofi ?r enkel men snyggt kraftfull: T?m huvudet och k?r en "hj?rndump" av allt du beh?ver g?ra; bryta ner stora Nike Air Max 90 Herren projekt i hanterbara bitar; fokusera bara p? de uppgifter som finns och slutligen granska.S? ist?llet f?r att k?nna sig ?verv?ldigad av de 137 sakerna Nike Air Presto Herren du har p? din tallrik, med GTD fokuserar du bara p? den enda du kan g?ra i det ?gonblicket. G?r det nu. Nu n?r du har ett system beh?ver du r?tt verktyg f?r att uttrycka det i r?relse.F?r dem i IOS-ekosystemet ?r det saker, en silkeslen applikation som ?r ett n?je att anv?nda. Det h?r betyder att du ?r mer ben?gna att anv?nda den som att njuta av det. ?ven handledningen ?r en gl?dje. Det ?r l?tt att se hur projekten bryts ner i delprojekt, sedan uppgifter och sedan mini checklistor. Allt synkroniseras ?ver alla dina enheter - dator, iPad, www.wimatherm.de smartphone-sammanslagningar med din kalender, och serverar d? din dos n?r du beh?ver dem.Med hj?lp av saker gjorde jag min "hj?rndump" och Nike Air Max 90 Damen Blumen slog av alla de olika doserna som stressade mig om en bok jag skrev ("Revise Ch 3", "Find 2nd source", "Restock beer") och chunked dem i projekt ("Nike Air Force 1 Damen Forskning") och delprojekt ("Genomf?ra intervjuer", "Granskning av transkript").